آداب ماه ربیع الثانی
آداب ماه ربیع الثانی


1 - از مهمترین اعمال این ماه چنانچه در جمیع ماهها گفتیم ، دعا در اول آن است . بخصوص دعای بلند مرتبه و گرانقدری که در اول آن روایت شده است .
2 - روز دهم ربیع الثانی ، روز ولادت امام حسن عسگری (علیه السلام ) می باشد. مراقبت از روزهای ولادت ائمه (علیهم السلام )، شبیه به مراقبت روز ولادت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم ) است .
امام حسن عسگری (علیه السلام ) خصوصیتی برای برآورده شدن حاجات اخروی دارند. معصومین (علیهم السلام ) گرچه هر کدام از آنان وسیله ای برای بندگان خدا در جمیع حوائج می باشند، ولی هر کدام خصوصیتی برای بعضی از حاجتها دارا می باشند - چنانکه دعای توسل ، شاهدی بر این مطلب است - رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم )، دختر بزرگوارش و امام حسن (علیه السلام ) و امام حسین (علیه السلام ) در حاجت های مربوط به ، به دست آوردن طاعت خدا و خشنودی او خصوصیتی دارند. امیرالمؤ منین (علیه السلام ) خصوصیتی در مورد انتقام از دشمنان و برطرف نمودن ظلم ظالمین دارند. امام سجاد (علیه السلام ) خصوصیتی در مورد ستم پادشاهان و القائات و وسوسه های شیطان دارند. امام باقر (علیه السلام ) و امام صادق (علیه السلام ) نیز خصوصیتی در کمک گرفتن در مورد آخرت دارند. امام کاظم (علیه السلام ) خصوصیتی در مورد سلامتی کامل از بیماریها و دردهایی که مردم از آن گریزانند دارند. همچنین امام رضا (علیه السلام ) خصوصیتی در مورد ترسهای مسافرت در دریا و خشکی و زمینهای بی آب و علف و بدون آبادی و سکنه دارند.امام جواد (علیه السلام ) خصوصیتی در مورد توسعه روزی و بی نیاز شدن از آنچه در دست مردم است دارند. امام هادی (علیه السلام ) نیز خصوصیتی در مورد قضای نافله ها، احسان به برادران مؤ من و به کمال رسیدن طاعتهای پروردگار دارند. امام حسن عسگری (علیه السلام ) خصوصیتی در کمک نمودن در مورد آخرت دارند و امام عصر ما(عج ) پناهگاه و امید و حافظ ما، نور ما و زندگی ما، امام مهدی (علیه السلام ) جامع تمام خصوصیات مذکور بوده و برای حاجات دیگر نیز توسل به او مناسب است .
3 - سزاوار است که این روز (روز میلاد امام حسن عسگری (علیه السلام ) مانند سایر روزهای شریف که گفته شد به پایان رسانده شود(6).

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: معارف اسلامی، آداب معنوی، ،
:: برچسب‌ها: آداب ماه ربیع الثانی,
نویسنده : محسن امامی
تاریخ : جمعه 18 تير 1395
زمان : 2:18


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.