عقوبت با آتش[ترس از خدا،توبه]
عقوبت با آتش[ترس از خدا،توبه]


روزي اميرالمو منين با جمعي از اصحاب بودند كه شحصي آمد و عرض كرد : يا امير المو منين ، من به پسري دخول كردم مرا پاك كن .
امام فرمود : برو به منزل خودت ، شايد صفرا يا سودا بر تو غلبه كرده باشد . چون فردا شد باز آمد و اقرار بر عمل ناشايسته كرد؛ امام همان جواب را فرمودند .
روز سوم آمد و اقرار كرد و امام جواب اول را دادند .
روز چهارم آمد و اقرار كرد ، امام فرمود : حالا كه چهار مرتبه اقرار كردي ، پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم براي حد اين عمل ، سه حكم فرموده است يكي از اين سه را انتخاب كن .
فرمود : شمشير بر گردن زدن ؛ يا انداختن از بلندي ، يا با حالتي كه دست و پا بسته باشد سوزانيدن به آتش .
آن مرد گفت : كدام يك از اين سه عقوبت ، بر من سخت تر است ؟ فرمود : سوختن با آتش ، عرض كرد : يا علي عليه السلام من همين را اختيار كردم .
امام فرمود : پس خودت را براي اين كار آماده كن ، عرض كرد : حاضر شدم ، برخاست و دو ركعت نماز خواند و بعد از آن گفت : خداوندا مرتكب گناهي شده ام كه تو مي داني و از عذاب تو ترسيدم و به خدمت وصي رسول الله و پسر عموي آن حضرت آمده ام و از او خواستم مرا از آن گناه كه انجام داده ام . و از او خواستم مرا از آن گناه كه انجام داده ام پاك كند .
او مرا مخير در سه نوع از عذاب كرد و من سخت ترين آنها را اختيار كرده ام ، خداوندا از رحمت تو مي خواهم كه اين سوختن را در دنيا كفاره ام قرار بدهي و مرا در آخرت نسوزاني . . . ! !
بعد از آن برخاسته و گريه كنان خود را بر آن گودال انداخت كه آتش در آن شعله مي كشيد .
امام ، از اين منظره گريه كرد و اصحاب هم گريه كردند . فرمود : اي مرد ! برخيز از ميان آتش كه ملايكه را به گريه درآوردي ، خداوند توبه تو را قبول كرد ، برخيز ديگر به اين كار نزديك مشو . . . !
در روايت ديگر دارد كه شخصي گفت : يا امير المو منين آيا حدي از حدود خداوند را تعطيل مي كني ؟ فرمود : واي بر تو ، هرگاه امام از طرف خداوند منصوب باشد و گناه كار از گناه خود توبه كند ، برخداست كه او را بيامرزد

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: داستان های 14 معصوم، ، ،
:: برچسب‌ها: عقوبت, با, آتش,
نویسنده : محسن امامی
تاریخ : جمعه 20 شهريور 1394
زمان : 1:33


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.